Podkładki pod kubek: sposób na budowanie identyfikacji wizualnej kawiarni

Żeby klienci często wracali w dane miejsce i wspominali je z nostalgią, trzeba postarać się, by je dobrze zapamiętali. Powinni je kojarzyć po logo, odpowiedniej kolorystyce, kolorze budynku. Nieocenioną pomocą w budowaniu identyfikacji wizualnej są też drobne akcesoria, jak np. podkładki pod kubek.

Dlaczego warto dbać o swój wizerunek?

Głównym powodem, jak w każdym biznesie, jest chęć zysków i wyróżnienia się na tle konkurencji. Dzięki czytelnej i jasno wyrażonej identyfikacji wizualnej konsumenci będą dobrze kojarzyli dany obiekt. Co więcej mając wybór często postawią właśnie na miejsce, które w jakiś sposób wydaje im się znane, nawet jeśli tam wcześniej nie byli. Spójny system identyfikacji wizualnej jest zatem niezwykle ważny. Żeby był jednorodny wszystkie ustalenia zapisuje się w księdze znaku. Tam opisuje się szczegółowo logo firmy, kolory i typografie, a także rodzaj czcionki, wzory materiałów reklamowych, stroje pracowników oraz inne elementy. W rozbudowanych firmach, które mają siedziby w wielu miejscach ujednolica się nawet architekturę budynków, wystrój wnętrze itp. W ten sposób powstające przedstawicielstwa wyglądają identycznie. Ich zarządcy muszą urządzić je dokładnie w taki sam sposób. Również sam ubiór pracowników, a także tworzone dokumenty mają być jednakowe i nie mogą się różnić kolorem nawet o jeden odcień od wymogów narzuconych w księdze znaków. Tylko tak klient będzie mógł skojarzyć miejsce, w którym nigdy nie był z czymś mu bliskim. Dobra identyfikacja wizualna to obecnie jeden z najlepszych sposobów, ale nie jedyny, na pozyskanie szerokiego grona klientów.

Podkładki pod kubek pomogą w budowaniu marki

Markę buduje się całymi latami. Trzeba przy tym zachować ogromną precyzję i staranność. Tylko w ten sposób można stworzyć dużą i rozpoznawalną firmę, która będzie zarabiała krocie. Należy jednak zwrócić uwagę na szczegóły. Nawet najdrobniejsze rzeczy, jak podkładki pod kubek, mają ogromne znaczenie. Trzeba pamiętać, że klienci często zabierają takie rzeczy na pamiątkę i ustawiają u siebie w domu. Wtedy każdy, kto do nich przychodzi podświadomie zapamiętuje kolorystkę i logo danego obiektu. To bardzo dobra technika marketingowa, która w perspektywie długoterminowej pozwala wygenerować ogromne zyski. Ważne jest jednak, by podkładki pod kubek zawsze wyglądały tak samo i były zgodne z zapisami w księdze znaków. Tylko tak można dotrzeć do szerokiego grona klientów. Działania muszą być długofalowe. Nie należy się podziewać spektakularnych rezultatów po pierwszym roku takiej kampanii. Dobrze jest zamawiać podkładki mocne, które długo wytrzymają i pomimo upływu czasu będą się dobrze prezentować. Wtedy nie trzeba ich będzie tak często wymieniać. Oczywiście identyfikacja wizualna, o czym nie można zapominać, to tylko jeden ze sposób na budowanie marki. Nie można się skupić tylko i wyłącznie na jednej dziedzinie bo wówczas nie osiągnie się zaplanowanych rezultatów